diumenge, 22 de setembre del 2013

Setmana del 23 de setembre de 2013

Fa poc va fer 50 anys del poema "Tinc un somni" proclamat per Martin Luther King, un crit a la igualtat entre homes i dones de tot el món. 

La cançó que escoltem va aconseguir molts canvis! Relata un fet que va passar de debò: en un autobús hi va haver uns homes blancs que van obligar a aixecar-se del seient a una dona, només perquè era negra. La cançó doncs també era una altra manera de reclamar igualtat. 

Si voleu saber-ne més, d'aquesta història, us recomanem el conte "L'autobús de la Rosa". 
Vull veure la referència del conte



If you miss me at the back of the bus
Pete Seeger

En català la van traduir amb aquest títol: 
Si no em trobes darrera l'autobús
Potser alguns de vosaltres en recordeu altres versions... oi?


Us copiem un fragment del discurs de Martin Luther King del 1963 per si mai no l'heu llegit o per si el voleu recordar: 

Tinc el somni que els meus quatre fills un dia viuran en una nació en què no seran jutjats pel color de la seva pell sinó per la naturalesa del seu caràcter.
Tinc un somni avui.
Tinc el somni que un dia els nens negres i les nenes negres podran agafar-se les mans amb nens blancs i nenes blanques i caminar junts com a germanes i germans.
Tinc un somni avui.
Tinc el somni que un dia cada vall serà enlairada, cada turó i cada muntanya seran aplanats, els llocs escarpats seran allisats, i els llocs tortuosos seran adreçats, i es manifestarà la glòria del Senyor, i tota carn ho podrà veure
.

Com veieu, és un poema que cinquanta anys després encara podem recitar-lo de nou per a reclamar noves millores en la nostra societat!



2 comentaris:

  1. ei i recordeu q Musica'l Cor va versionarla per donar-li la benvinguda a l'edifici definitiu de Can Manent ;D
    Una cançó preciosa sens dubte, amb un missatge d'esperança!
    Felicitats i gràcies x escolirla i fer q tots la gaudim de nou!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ei Lídia, per això tenia encara més significat aquesta cançó: donar contingut a una melodia que ja ens era coneguda...
      Em fa molta il·lusió saber que tafanegeu el blog. Espero que en treieu bones estones de disfrutar música.

      Elimina